Typy i odporności pokemon

Typy są właściwościami pokemonów oraz ich ataków. Każdy pokemon posiada swój typ główny. Niektóre pokemony posiadają także typ dodatkowy. Ataki pokemon mają także określony typ.
W grze występuje 18 typów:
NOR
- normalny, normal
OGI
- ogień, ognisty, fire
WOD
- woda, wodny, water
TRA
- trawa, trawisty, grass
ELE
- elektro, elekryczny, electric
POW
- powietrze, powietrzny, lotny, fly
PSY
- psycho, psychiczny, psychic
TRU
- trucizna, trujący, poison
DUC
- duch, ghost
WAL
- walka ,walczący, fight
STA
- stal, stalowy, steel
ZIE
- ziemia, ziemny, ground
SKA
- skałą, skalny, rock
LÓD
- lód, lodowy, ice
CIE
- cień, mroczny, dark
ROB
- robak, bug
SMO
- smok, smoczy, dragon
FAI
- wróżka, baśniowy, fairy
Z typami bezpośrednio związane są odporności. Obrazują one słabości pokemona. Im wyższa wartość wpisana jest przy danym typie - tym bardziej sprawdzany pokemon jest podatny na ataki właśnie tego typu. Czyli np. jeśli nasz pokemon ma pod typem WODA wpisane 4 - oznacza to, że ataki wodne będą przeciwko niemu bardzo skuteczne, nieco mniej, lecz także efektywnie będzie ten atak działał w przypadku 2. Poniższa tabela prezentuje dokładnie jak określony typ ataku działa na poszczególne typy pokemonów:
  Typ pokemona  
NOR
OGI
WOD
TRA
ELE
POW
PSY
TRU
DUC
WAL
STA
ZIE
SKA
LÓD
CIE
ROB
SMO
FAI

T y p

a t a k u
NOR
1
1
1
1
1
1
1
1
0
1
½
1
½
1
1
1
1
1
OGI
1
½
½
2
1
1
1
1
1
1
2
1
½
2
1
2
½
1
WOD
1
2
½
½
1
1
1
1
1
1
1
2
2
1
1
1
½
1
TRA
1
½
2
½
1
½
1
½
1
1
½
2
2
1
1
½
½
1
ELE
1
1
2
½
½
2
1
1
1
1
1
0
1
1
1
1
½
1
POW
1
1
1
2
½
1
1
1
1
2
½
1
½
1
1
2
1
1
PSY
1
1
1
1
1
1
½
2
1
2
½
1
1
1
0
1
1
1
TRU
1
1
1
2
1
1
1
½
½
1
0
½
½
1
1
1
1
2
DUC
0
1
1
1
1
1
2
1
2
1
1
1
1
1
½
1
1
1
WAL
2
1
1
1
1
½
½
½
0
1
2
1
2
2
2
½
1
½
STA
1
½
½
1
½
1
1
1
1
1
½
1
2
2
1
1
1
2
ZIE
1
2
1
½
2
0
1
2
1
1
2
1
2
1
1
½
1
1
SKA
1
2
1
1
1
2
1
1
1
½
½
½
1
2
1
2
1
1
LÓD
1
½
½
2
1
2
1
1
1
1
½
2
1
½
1
1
2
1
CIE
1
1
1
1
1
1
2
1
2
½
1
1
1
1
½
1
1
½
ROB
1
½
1
2
1
½
2
½
½
½
½
1
1
1
2
1
1
½
SMO
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
½
1
1
1
1
1
2
0
FAI
1
½
1
1
1
1
1
½
1
2
½
1
1
1
2
1
2
1
jak widać - przy żadnym z typów nie ma wpisanej 4, ani 0.3 - dlaczego? Otóż wynika to z faktu, iż te cyfry pojawiają się w odpornościach jedynie u pokemonów posiadających dwa typy. Wówczas, jeśli na oba typy np. ataki typu walczącego działają efektywnie - w odporności takiego pokemona pojawia się 4 (2+2). Natomiast jeśli działa to w przeciwną stronę - oba typy mają w odpornościach na określony typ 0.5 - wtedy atak ten na pokemona będącego połączeniem tych typów działa 0.25 (0.3). Jeśli w odporności pokemona pojawia się 0 na któryś z typów ataków - wtedy ataki tego typu nie zadadzą obrażeń takiemu pokemonowi.